Test – PEUGEOT 508

Testoval som Peugeot 508. Dizajn prekvapil, no interiér ma sklamal

Biznis model od Peugeotu preveril Tomáš Liška z spoločnosti Trigranit, ktorý ocenil najmä jeho

biznis vzhľad.
Peugeot 508 SW (8)
Mal som možnosť testovať nový Peugeot 508 SW a vyskúšať si na jeden deň túto vlajkovú loď.

Teda pozrieť sa naň zblízka a ohodnotiť ho optikou jeho využitia pre biznis klientelu – keďže

päťstoosmička zacieľuje najmä na túto náročnú cieľovú skupinu.

Automobil bol vo verzii SW, čo je ekvivalent vo všeobecnosti známy ako verzia kombi, pričom bol

konkrétne vo vyššej výbave Allure. Poháňaný bol motorom 2.0 BlueHdi, čiže diesel s výkonom 180

konských síl.

Biela farba mu pristane

V prvom rade musím poznamenať, že vizuálny vnem z testovaného automobilu je mimoriadne

vyvážený. Svojou proporčnosťou, rozmermi, elegantnými krivkami jednoznačne radí „päťstoosmu“

ako vhodného adepta pre biznis klientelu. Svojím dizajnom majiteľa náležite reprezentuje. Navyše

eswéčku vynikajúco pristala biela farba.

V kombinácii so stmavenou strechou a stmavenými zadnými sklami vytvárajúcimi kontrast čiernej a 

bielej farby autu vyslovene pristane. Exteriérový dizajnový tím Peugeotu skutočne svoju prácu

odviedol na výbornú a vyšperkoval ju pôsobivou maskou chladiča s rafinovane zakomponovaným

názvom automobilky, ako aj dominantným levom, symbolom automobilky. Celkový dojem

umocňuje kreatívne spracovanie predných LED svetlometov.

Interiér automobilu poskytuje množstvo „vymožeností“ vrátane dotykovej obrazovky, head-up

displeja, zabudovanej navigácie, ako aj ďalšieho množstva „všakovakých tlačidiel“ a páčok, až som

si miestami pripadal ako v pilotnej kabíne Boingu 747. Bohužiaľ, pre nedostatok času som nebol

schopný všetky možnosti preskúmať, takže som využil iba to, čo som nutne pri bežnej prevádzke

potreboval.

Prečo to tak nerobia všetci?

Prvý dojem, len čo som si sadol do auta, bol v poriadku. Nič mi neprekážalo, miesta bolo dosť aj 

pre vodiča vyššej postavy. To isté platí aj pre spolujazdca, ako aj pasažierov na zadných

sedadlách.

Čo ma vyslovene nadchlo, bola celoplošná presklená strecha, ktorá je atypická, a aj sychravý

upršaný deň sa vám ihneď zdá krajší. V tomto kontexte mi napadlo, prečo vlastne všetky

automobilky nemontujú takéto presklené strechy? Strechu, samozrejme, možno aj zakryť roletkou

a tým dostať pocit v aute do bežného normálu.

Škoda len, že presklená strecha je celistvá a nedá sa vôbec pootvoriť, aby zhora prúdil čerstvý

vzduch do vozidla. Ale predpokladám, že to je daň za jej rozmer.

Sedenie by som nazval typickým pre francúzske autá, čiže skôr by som povedal, že mäkké ako

tvrdé. Bočné opierky sú zakomponované na predných sedadlách, no nie sú dostatočne tuhé, čo

môže byť menším hendikepom pri rýchlejšej jazde v zákrutách.

Použité plasty v interiéri alebo volant sú v nerušivej sivej farbe a zhotovené v kvalite, ktorá sa dá

porovnať s konkurenciou.

Čo mi však v interiéri vyslovene chýbalo, sú odkladacie priestory pre telefón a plastovú fľašu. No a 

to ma vedie k názoru, že vo „vnútrofiremnom minisúboji“ tím interiérového dizajnu Peugeotu 508

oproti exteriérovému ťahá za kratší koniec.

Podvozok v Bratislave nestíhal

Batožinový priestor je pomerne veľkorysý, možno aj nadpriemerný na tento segment, bez

problémov sa dá doň zbaliť rodina s deťmi a vyraziť na predĺžený víkend. Údaje o spotrebe som

nestihol sledovať, ale pevne verím, že v tomto prípade bude výsledok skôr uspokojivý ako

neuspokojivý.

Čo sa týka jazdných vlastností, keď už Peugeot 508 nabral rýchlosť, tak bola jazda bezproblémová

a takisto ste cítili aj 180 koní pod kapotou. Avšak pri akcelerácii bolo nutné razantne pritlačiť trochu

mäkší plynový pedál.

Na druhej strane riadenie bolo bezproblémové. Podvozok ako zrejme veľká väčšina vozidiel v 

Bratislave mal problém s cestami, ktoré často nie sú v ideálnom stave.

Keďže som nemal možnosť ísť na diaľnicu, nedokážem zhodnotiť päťstoosmičku v tejto rovine, no 

dokážem si predstaviť, že na dlhších cestách si Peugeot bez problémov poradí. Najmä vďaka

komfortu a spotrebe dieselového motora.

Stačí sa zamerať na detaily

Na záver by som vyjadril spokojnosť s celkovým exteriérovým dizajnom päťstoosmičky, pričom

auto pôsobí dostatočne reprezentatívne.

Jazdné vlastnosti aj batožinový priestor sú bez negatív, možno drobné výhrady by som mal k 

určitým detailom v interiéri.

Francúzski inžinieri v automobilke by mohli spraviť „brain-storming“ a vylepšiť niektoré detaily viac

pre spokojnosť vodiča.

Summa summarum, päťstoosmička je kompaktný automobil dostatočne reprezentujúci svojho

majiteľa a myslím si, že je vhodný pre biznis klientelu, pričom na dlhšie cestovanie môže byť

vynikajúci spoločník nielen pre samotného vodiča, ale aj pre celú posádku.